Kaishaku

Strona domowa klanu Kaishaku

  • Nie jesteś zalogowany.

  • Index
  •  » Archiwum
  •  » [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

#1 2011-01-29 13:47:36

Hermick

Zaginiony w Akcji

Call me!
Zarejestrowany: 2010-12-02
Posty: 29

[Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

Ponieważ poświęciłem trochę czasu na analizę taktyk dla tego rajdu, chciałbym się podzielić tym, co przeczytałem i własnymi na ten temat spostrzeżeniami.
Na początek pierwszy boss.

Halfus Wyrmbreaker (HW) + Proto-Behemoth (PB)

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20101218122107/wowwiki/images/0/04/Halfus_Wyrmbreaker.jpg

Uwagi ogólne:
- Berserk po 6 minutach (150% szybkości i 500% obrażeń) - pewny wipe
- Furious Roar (w krótkich odstępach 3 szybkie casty po 9-10K obrażeń dla wszystkich, odrzucenie i krótki stun) - zdolność ta zastąpiła w 4.0.3 Whirlwind widoczny na niektórych filmikach; HW ryczy tylko poniżej 50% życia ale za to kilkakrotnie
- Fireball (obrażenia od ognia na małym obszarze... "Don't stand in the fire!") - rzucany przez PB, którego się nie bije, wisi sobie w powietrzu i w 1 przypadku na 10 nie robi nic więcej
- Jeszcze uwaga techniczna - zdaję sobie sprawę, że w sieci znaleźć można wiele różnych często sprzecznych ze sobą opisów tego bossa. Problem polega na tym, że dopóki tam nie pójdziemy, nie dowiemy się na 100% który jest prawdziwy. To co tu przedstawiam jest najbardziej logicznym i spójnym sposobem działania bossa - czyli: tak moim zdaniem teraz wszystko wygląda, bo ma to sens i tłumaczy dlaczego w odpowiednich momentach walki rajd ma się zachowywać tak a nie inaczej. A czy tak jest naprawdę? Nie wiem... chodźmy, to się przekonamy.

Mechanika:
HW ma zdolności zależne od tego, jakie 3 smoki z 5 widocznych na platformie są aktywne (kombinacja 3 z 5 bez powtórzeń = 10 możliwości). Od razu podaję definicję stanów smoków (ważne, żeby to zrozumieć):
- aktywny (active) - przed walką smok stoi, ale jest związany lub uwięziony w klatce (w przypadku whelpów), będą 3 aktywne, nie wiemy które; smoki nieaktywne leżą otumanione; ULTRA-WAŻNE!!! - jeśli dany smok jest aktywny na początku, zdolności jakie daje Halfusowi działają przez całą walkę!
- uwolniony (released) - gracz uwalnia smoka przez "użycie" go; ważna jest kolejność uwalniania, ale o tym za chwilę; tu również po uwolnieniu debuff na bossie działa cały czas, nawet gdy zabijemy smoka
- kontrolowany/wrogi (mind controlled/hostile) - po uwolnieniu smoka, HW zawsze zaczyna go kontrolować, co powoduje, że mamy adda, którym trzeba się zająć w pierwszej kolejności
- martwy (dead) - dążymy do tego, żeby kontrolowany smok osiągnął ten stan po śmierci smoka, HW dostaje debuff Dragon's Vengeance zwiększający zadawane mu obrażenia o 100% - ten debuff się stackuje z każdym zabitym smokiem!

Smoki (od lewej):
Nether Scion
Gdy jest aktywny - HW ma Frienzied Assault (wzrost prędkości ataku o 100%)
Gdy jest uwolniony - debuff na HW Nether Blindness (spada mu hit, prędkość ataku i dmg o 25%)

Slate Dragon
Gdy jest aktywny - HW ma Malevolent Strike (o 6% mniejszy heal na trafionym celu, stackuje się 15 razy)
Gdy jest uwolniony - debuff na HW Stone Touch (co jakiś czas dostaje stun - ponoć co 35 sek na 12 sek, ale coś nie wierzę)

Storm Rider
Gdy jest aktywny - HW ma Shadow Novę (28-31K dla wszystkich, cast 0.25 sek, więc praktycznie nieprzerywalny)
Gdy jest uwolniony - debuff na HW Cyclone Winds (cast wolniejszy o 500%, a więc 1.50 sek - trzeba przerywać!)

Emerald Whelps (Whelp Cage)
Gdy są aktywne - PB ma Superheated Breath (zieje ogniem za 9K na wszystkich przed nim = cały rajd)
Gdy są uwolnione - debuff na PB Atrophic Poison (zmniejsza moc ognia do 6K)

Time Warden
Gdy jest aktywny - PB ma Fireball Barrage (36-46K na małym obszarze)
Gdy jest uwolniony - debuff na PB Time Dilation (spowalnia efekt czarów PB, pozwalając uciec przed deszczem ognia)

Przebieg walki:
Po wejściu do pomieszczenia orientujemy się jakie smoki są aktywne i ustalamy strategię uwalniania ich. Jeśli Storm Rider jest aktywny, musi być uwolniony w pierwszej kolejności, żeby umożliwić przerywanie Shadow Novy - dpsi muszą ustalić kolejność przerywania i nie dopuścić, by jakakolwiek Nova przeszła. Jeśli aktywny jest Slate Dragon, oznacza to konieczność tauntowania bossa przez tanków na zmianę po około 7-8 stackach z Malevolent Strike. Jeśli aktywne są Whelpy, oznacza to nieco większe skupienie na leczeniu rajdu przez jednego z healerów.
Zależnie od konfiguracji aktywnych smoków, MT bierze na siebie tylko bossa a OT jednego smoka, lub też może zajść potrzeba uwolnienia od razu 2 smoków - wówczas MT tankuje bossa i smoka, a OT kolejnego.
DPS musi być spory, ze względu na dość szybki enrage. Poza tym trzeba pamiętać o przerywaniu castów, jeśli są.
Healerzy muszą balansować między leczeniem tanków, co przy niektórych konfiguracjach smoków jest arcywyzwaniem, a leczeniem rajdu, który też może sporo obrywać.
Poniżej 50% HP boss zaczyna rzucać Furious Roar, który trzeba przetrzymać i szybko się po nim wyleczyć. Problem pojawia się, jeśli aktywnym smokiem był Storm Rider - Halfus ma brzydki zwyczaj castowania Shadow Novy zaraz po Furious Roar, co oznacza, że rajd jest w stunie i nie ma kto przerwać casta. Jeśli będziemy mieli taki układ, trzeba ustalić kto będzie wychodził ze stuna, by przerwać rzucanie Novy.

Dobrą radą wydaje się być użycie cooldownów na pierwszym smoku, żeby możliwie szybko zyskać 100% bonusu. Innym pomysłem jest zachowanie cooldownów na fazę Furious Roar. Trudno ocenić, co jest lepsze... zobaczymy co nam się bardziej da we znaki, jakie smoki będą aktywne, itp.

Ogólnie rzecz ujmując, konkretna strategia będzie podana na TS w zależności od tego, co nam się trafi.

Skład rajdu:
2 tanków
2 healerów
6 dpsów

Na koniec całkiem niezły filmik prezentujący i wyjaśniający walkę, z przykładami 2 ustawień smoków aktywnych:

http://www.youtube.com/watch?v=ef2bw_pJVr4

Dziękuję za uwagę, liczę na dyskusję, pytania, uwagi. Jeśli ktoś znalazł jakiś lepszy opis walki, lub dotarł do potwierdzonych informacji (np. że debuff na bossie zwiększający otrzymywanie przez niego obrażenia o 50% pojawia się nie w chwili śmierci smoka, tylko w chwili uwolnienia - tak jest przykładowo na wowwiki... ale na filmiku już nie ), to niech tu zamieści. Na razie uczymy się na sucho, wkrótce przyjdzie czas na ćwiczenia w terenie i na żywym organizmie

Ostatnio edytowany przez Hermick (2011-02-09 18:59:39)


http://i.imgur.com/mclAG.png

Offline

 

#2 2011-02-02 16:24:51

 ukasz123

Pełnoprawny członek gangu

Zarejestrowany: 2010-12-03
Posty: 154

Re: [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

Chciałbym dodać kilka swoich spostrzeżeń, jakich dokonałem na rajdzie (głównie dla tych, których nie było, a kiedyś będą próbować, żeby nie musieli przeżywać niespodzianek).

Trash:
1 grupa - 4 moby (o ile dobrze pamiętam), stacjonarna, CC jakoś się nie sprawdzało. Biły całkiem mocno, niektóre rozlewały pod siebie plamę żrącego oleju. Ponad 1mln HP per mob
2 i 3 grupa - patrole po 5 mobów, jednego dało się zsapować, w każdym patrolu był hunter (Wyvern Sting - usypia), koniecznie trzeba je pullować do pierwszego korytarza z powodu palących orbów sięgających na środek sali. Trick polega na tym, żeby pull zrobić w odpowiednim momencie, to jest wtedy, gdy obie grupy są od siebie w największej odległości, żeby obu nie zaggrować. Ponad 1 mln HP per mob
4,5,6,7 grupa - grupy po 5 mobów stojących przy orbach po bokach pierwszej sali, z powodu orbów trzeba je daleko wyciągać i przed walką tank zaczyna obrywać od orba. Nie mają zbyt wiele HP, więc kilka AoE powinno je szybko wyeliminować.
8 grupa - 2 moby w korytarzu do Wyrmbreakera, ponad 1 mln HP. Nic specjalnego.

Dalej już jest Wyrmbreaker. Spotkaliśmy Slate Dragon-a, Storm Rider-a i Emerald Whelps.

  • Shadow Nova boli. Wipe zwykle był spowodowany tym, że ginął healer albo tank, bo obrażenia dla rajdu były zbyt duże. Konieczne jest przerywanie każdego cast-a. Niestety, żaden z potencjalnych interrupterów nie miał hit cap na skillu do interruptu i Shadow Nova zaczynała zabijać. Koniecznie trzeba zadbać o hit cap dla interruptera(ów) na kolejnym rajdzie.

  • Shadow Nova ma efekt knockback. Jeżeli jakaś ucieknie, a DPS stoi zbyt blisko krawędzi, może on zostać wrzucony do lawy. Auć. Lepiej odsunąć się z tankowaniem od krawędzi.

  • Boss i smoki biją bardzo mocno. Healerzy zwracali uwagę, że bardzo trudno im utrzymać tanków (pewnie też z powodu uciekających Novych)

Jeśli mi się coś przypomni jeszcze, to uaktualnię listę. Prosiłbym o Wasze spostrzeżenia (moje są z punktu melee DPS bez dodatkowych obowiązków). Pragnę jeszcze podkreślić, że opis zamieszczony przez Hermicka jest bardzo dokładny i wydaje mi się, że nie zawiera błędów.

Offline

 

#3 2011-02-09 09:53:37

MomoTheKiller

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-28
Posty: 267

Re: [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

Zmiany w nowym patchu 4.0.6:
Halfus Wyrmbreaker

    * Shadow Nova is now cast less frequently in 10-player modes to account for fewer available interrupts there.
    * The captured drakes in this encounter now apply Dragon's Vengeance when they are killed instead of when they are freed. To account for this change, the health and damage of the drakes has been reduced, and the damage bonus gained from Dragon's Vengeance has been increased.

źródło :http://www.mmo-champion.com/content/


http://g.bfbcs.com/23459/pc_MomoTheKiller.png

Offline

 

#4 2011-02-09 10:47:58

 Kighte

Zaginiony w Akcji

5285255
Call me!
Skąd: Tromso, Norwegia
Zarejestrowany: 2010-12-03
Posty: 124

Re: [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

The captured drakes in this encounter now apply Dragon's Vengeance when they are killed instead of when they are freed.

A wczesniej Dragon's Vengeance* pojawialo sie po uwolnieniu smoka? Tez po zabiciu chyba? Wyjasni mi ktos?

btw, bo to nie bylo wyjasnione:

Dragon's Vengeance
Unlimited range
Halfus takes 100% increased damage from all sources. Stacks.


http://img713.imageshack.us/img713/7697/kighte.jpg

Offline

 

#5 2011-02-09 11:13:38

MomoTheKiller

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-28
Posty: 267

Re: [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

W szybkim skrócie:
- łatwiej ubić smoka który ma MC "To account for this change, the health"
- smok w MC słabiej bije "damage of the drakes has been reduced,"
- przewagę dostajemy dopiero po zabiciu smoka np. możliwość interrupta na Shadow Nova. A nie jak było teraz że z uwolnieniem.

Czyli na przykładzie Shadow Nova:
1. Tank na bossie
2. Reszta na smoku
3. Pada smok pojawia się możliwość interrupt na SN która ma zmienioną mechanikę.

Teoretycznie powinno być łatwiej gdyż dzielimy się na 2 grupy:
1. Tank + tank healer
2. Tank + raid dps + raid healer -> nuke na BL

I powtarzamy. Jak wpadna whelpy to AOE fiesta.
Przy konfiguracji np. Whelpy + Time Warden to priorytet -> Whelpy AOE -> Time Warden Blood Lust.
Będzie mniej dmg na raidzie.

Kombinacji jest dużo. Grunt że na tyle się zmieni to że musimy mieć mocnego tanka na bossie i dobrych healerów.

Jeżeli dzisiaj wejdą zmiany to ludzie pewnie podzielą się spostrzeżeniami. To co napisałem to na podstawie rozmowy z RL z innych gildii, ich spostrzeżenie w ustaleniu taktyki na dzisiaj. Chciałem się z Wami tym podzielić

Ostatnio edytowany przez MomoTheKiller (2011-02-09 11:21:34)


http://g.bfbcs.com/23459/pc_MomoTheKiller.png

Offline

 

#6 2011-02-09 18:15:32

Hermick

Zaginiony w Akcji

Call me!
Zarejestrowany: 2010-12-02
Posty: 29

Re: [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

MomoTheKiller napisał:

- przewagę dostajemy dopiero po zabiciu smoka np. możliwość interrupta na Shadow Nova. A nie jak było teraz że z uwolnieniem.

Niestety nie jest tak. Pisałem, mam nadzieję wyraźnie, że co innego się dostaje przy uwolnieniu, a co innego po śmierci smoka (fakt, nie wiedzieliśmy kiedy się dostaje bonus 50% do dmg - czyli właśnie Dragon's Vengeance - ale to napisałem na zakończeniu posta). Np. możliwość interrupta (jak i inne debuffy osłabiające Halfusa) jest kompletnie niezależna od Dragon's Vengeance. Przepraszam, że nie napisałem wcześniej nazwy tego debuffa, rozumiem, że mogło to trochę namieszać.

Jeszcze raz, dla rozwiania wszelkich wątpliwości, wersja wydarzeń po zmianach (przykład Storm Ridera, czyli Shadow Novy):

1. Storm Rider aktywny = boss będzie castował SN, której się nie da przerwać.
2. Po uwolnieniu Storm Ridera - Halfus Dostaje debuff Cyclone Winds, dzięki któremu możemy przerywać Shadow Novę, która teraz jest rzucana rzadziej, aby wyjść naprzeciw cooldownom na interuptach.
3. Po zabiciu Storm Ridera, Halfus dostaje debuff Dragon's Vengeance, który teraz będzie zwiększał otrzymywany dmg o 100%.

Wiem, że jest spore zamieszanie z tym bossem, kilka wersji, do tego jeszcze patch itp... Wiem, że sam wszystkiego nie wiem, do czego jednak się rzetelnie przyznaję i co zaznaczam... Mimo to jednak uważam, że dość nieźle się w tym orientuję, a z pomocą osób obdarzonych lepszą pamięcią (dzięki Cherelora!), to już zupełnie pewnie.

Kighte napisał:

A wczesniej Dragon's Vengeance* pojawialo sie po uwolnieniu smoka? Tez po zabiciu chyba? Wyjasni mi ktos?

Hermick napisał:

Jeśli ktoś znalazł jakiś lepszy opis walki, lub dotarł do potwierdzonych informacji (np. że debuff na bossie zwiększający otrzymywanie przez niego obrażenia o 50% pojawia się nie w chwili śmierci smoka, tylko w chwili uwolnienia - tak jest przykładowo na wowwiki... ale na filmiku już nie ), to niech tu zamieści.


http://i.imgur.com/mclAG.png

Offline

 

#7 2011-02-09 18:33:37

MomoTheKiller

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-28
Posty: 267

Re: [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

Dzisiaj kolega robi. Poprosiłem by zrobił jakieś screeny i spisał co tam się pojawi.
Postaram się wrzucić jak coś będę miał.


http://g.bfbcs.com/23459/pc_MomoTheKiller.png

Offline

 
  • Index
  •  » Archiwum
  •  » [Taktyki] Bastion of Twilight (10 man normal)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
serwis junkers meble biurowe kraków pisanie prac licencjackich