Kaishaku

Strona domowa klanu Kaishaku

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2011-02-01 22:14:50

 Nex

Zaginiony w Akcji

2648215
Skąd: Tromsø
Zarejestrowany: 2010-12-02
Posty: 80

Hit cap dla różnych klas

Jako, że wynikła dyskusja o hit ratingu, a część zainteresowanych wyszła już z TS'a, postanowiłem przybliżyć temat na forum, bo może przyda się innym.

Dla klas dual-wieldowych istnieje hit cap, znawy hard capem, w wysokości 24%. W tym wypadku oznacza to, że wszystkie autoataki nie mają szansy misnąć w bossa raidowego(biały dmg). Do tego cap,  istotny tylko dla czysto fizycznych klas melee(warrior, DK, paladyn etc). Wynosi on 8%, oznacza on, że specjalne ataki broniami (czyli to, co zadaje obrażenia wyłącznie w melee) nie missują w bossów.

Ponad to istnieje spell cap, który służy do osiągniecią capa na skillach zadających nie-fizyczny dmg, które mają większy zasięg niż melee. W tym wypadku jest on uniwersalny dla wszystkich klas (które taki dmg mogą zadawać) i wynosi 17%.

Do tego dochodzą wszystkie talenty zwiększające szanse hita, jednakże warto zwrócić uwagę co konkretnie zwiększają. U rogala istnieje uniwersalny talent Precision, którego każdy punkt zwiększa nam ogólny hit rating o 2%. W przypadku szamana enh, dostaje on bazowe 6%.

W przypadku rogala istotny dla niego cap dzieli się na 2 części: na cap dla żołtych ataków (8%) i dla zielonych ataków (czyli posion[nature], 17%). Istotnym jest 17%.

W przypadku szamana enh i ele, którego dmg jest w dużej mierze niefizyczny, wg. elitist jerks, istotnym capem na raidy jest spell cap, czyli 17%. Cap 8% oznacza, że nie missują: Stormstrike, Lava lash, Primal Strike i wilki.

W przypadku DK dpsa cap to 8%, ponieważ niefizyczne zasięgowe obrażenia są niewielką częścią dpsu.

W przypadku warka fury cap to 24% (wg. niektórych 27%, z niewiadomych mi powodów) ze względu na spory % z autoatacków.

W przypadku warka arms cap to 8%, ponieważ całość obrażeń jest niemagicznych i melee.

W przypadku retardina, już dla pełności, istotnym capem jest 8% jako że zadaje on obrażenia w 95% melee.

Jeśli chodzi o interrupty, spara jest prosta. Jeżeli interrrupt jest tylko melee - 8%. Jeżeli interrupt jest zasiegowy - 17%. To powinno rozwiązać problemy z hit ratingiem dla melee. Uff.... czy to rozwiewa problemy ?

P.s. Nie uwzględniam tutaj hunterów. Tak, wiem, że oni mają inaczej, ale nigdy się w to nie wgłębiałem i nie było to istotną problemu.


http://img188.imageshack.us/img188/3889/jointhehorde.jpg

Offline

 

#2 2011-02-02 02:06:27

Ilumine

Zaginiony w Akcji

Zarejestrowany: 2011-01-28
Posty: 23

Re: Hit cap dla różnych klas

Hunterowi wystarczy 8%, bardzo łatwe do osiągnięcia. Pamiętajmy że nadmiar hita to marnacja, reforgujmy go do critical strike rating lub mastery (względnie haste>mastery w przypadku Beast Mastery). Pet ma identyczny hit cap, poza tym hit rating huntera daje ekwiwalent w postaci expertise dla peta.
Typowy boss raidowy ma:
- 6,5% na doge
- 17% na parry
Jeżeli nasz hunter ma hit capa, pet nie będzie missował, jego ataki nie będą też unikane/parowane.
Sweet


http://img442.imageshack.us/img442/6476/1296248446177298.pnghttp://i.imgur.com/1htCu.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kaishaku.pun.pl koty Swarzewo wakacje moda na młodzieżowe plecaki