Strona domowa klanu Kaishaku
Pełnoprawny członek gangu
Feral
Ogólny opis:
Definicja: druid, który wybrał specjalizowanie się w talentach z drzewka Feral Combat
Feral druidzi są najbardziej zezwierzęceni ze wszystkich druidów. Zdarza im się zapomnieć, jaką broń noszą i jak wygląda ich pancerz w ludzkiej formie. W walce wykorzystują pazury i kły, podczas gdy inne klasy używają przedmiotów tnących, kłujących i tłuczących. Posiadają umiejętności warriorów i łotrzyków jednocześnie. Najszybciej poruszające się postacie w grze.
PvE:
Druidzi w PvE mogą pełnić dwie role: tanka i melee DPSa. Wybór specjalizacji daje od razu bonus do obu ról, a wiele talentów jest wspólnych dla obu buildów Dlatego Feral-tank może być bardzo dobrym DPSem nawet w tankerskim sprzęcie, z drugiej strony Feral-DPS raczej nie jest najpotężniejszym tankiem.Cat (feral-dps)
Pozostają 4 punkty do rozdzielenia według własnego uznania. W powyższym buildzie opcjonalne są talenty na pierwszym poziomie oraz Brutal Impact (aczkolwiek ten ostatni zmniejsza cooldown na druidzkim interrupt, co może być przydatne w walce przeciwko spellcasterom).
Rotacja:
Druidzi nie mają ustalonej rotacji, dużo zależy od RNG (Random Number Generator). Natomiast istnieje lista priorytetów:
1. Utrzymać debuff z Mangle (jeśli nie ma tanka ferala albo innej klasy dającej buff do bleed)
2. Utrzymać bleed z Rip z 5 punktów (uwaga: 5 - mniej się nie opłaca)
3. Utrzymać bleed z Rake.
4. Utrzymać buff Savage Roar.
5. Generować combo points przy pomocy Shred (Mangle, jeśli nie da się ustawić za celem).
6. Nadmiar combo points zużywać na Ferocious Bite (od 25% bossa - zajmuje pierwsze miejsce na liście).
Warto używać Tiger's Fury na każdym cooldownie (buff do obrażeń + 60 punktów energii), dodatkowo najlepiej tuż przed finisherem. Berserk używamy wtedy, gdy mamy maksimum energii i nie ma potrzeby używania Rip lub Rake w najbliższym czasie.
Feral Charge (Cat) daje darmowy atak Ravage - walkę z bossem warto zacząć od sekwencji Feral Charge (Cat) -> Pounce (stun nieważny, ale daje bleed i pozwala na start regeneracji energii) -> Ravage (niemal 100% szans na krytyk z talentu) -> Mangle ->
a. (5 punktów combo - krytyk na Mangle się trafił) (Tiger's Fury) Rip -> Rake
b. (4 punkty combo) Rake -> (Tiger's Fury) Rip
c. (3 punkty combo - jakaś tragedia) - Rake -> (Tiger's Fury) Shred -> Rip
Dzięki tej sekwencji Rip wskakuje bardzo szybko i dostaje buff z Mangle (i Tiger's Fury).Bear (feral-tank)
Moim zdaniem build zawierający wszystkie istotne talenty tanka (+ kilka fillerów).
Do generacji agro (1 cel) stosuje się:
1. Mangle tak często, jak się da.
2. Maul, gdy jest sporo rage.
3. Utrzymanie buffu z Pulverize
4. Lacerate (do 3 stack i zostawiamy).
Do generacji agro (wiele celów) stosuje się:
1. Trash
2. Swipe
3. Mangle
4. Maul
Dodatkowo warto utrzymywać Demoralizing Roar na mobach.
Berserk wykorzystuje się, do szybkiej generacji agro na wielu mobach, ale powoduje bardzo szybki spadek poziomu rage.
Cooldowny defensywne:
Warto jeszcze wspomnieć o dwóch istotnych narzędziach dla tanka:
Growl - skill ustawiający druida na szczycie listy threat moba (Taunt)
Challenging Roar - zmusza pobliskie moby do atakowania druida przez 6 sekund (tyle jest czasu na zdobycie na nich agro - Berserk + Mangle spam).
--analiza pod wzgledem efektywnosci połączeń rasa-klasa
Tank - tauren (+10% HP)
DPS - troll (haste cooldown)
--sposób gry w czasie levelowania
Praktycznie całą grę spędza się w formie kota lecząc się Healing Touch (jeśli instant-cast z finishera) albo Rejuvenation + Lifebloom. Questy grupowe można rozpocząć w formie kota i nabić Rip i zmienić formę na niedźwiedzia, by dobić moba. Innym pomysłem jest użycie Nature's Grasp i odbiegnięcie od mobów w celu wyleczenia się.
--istotne staty
Tank: Agility > Expertise (do soft-cap - 6%(?)) > Dodge > Crit > Mastery = Hit >> Haste
DPS: Agility > Mastery > Crit > Haste = Hit >> Expertise
--polecane addony, przydatne keybindy
Addony: Wszystko, co pozwala na monitorowanie debuffów na przeciwniku.
Ostatnio edytowany przez ukasz123 (2011-01-24 17:17:55)
Offline
Pełnoprawny członek gangu
PvP
W Cataclysm-ie feral-druid okazał się być jedną z najgroźniejszych klas w PvP - potężne obrażenia z DoTów, których nie można w żaden sposób zdjąć (chyba że bańką/Ice Block-iem/zdolnością krasnoludzką), niezwykła mobilność, fear break i immunity, stealth, instant CC, kick i szarża stanowią o potędzę tej klasy w PvP. Jeśli frost-mag niszczył wszystkie inne klasy, to druid jest niszczycielem magów.Podstawowy build Cat-PvP
Można przenieść punkty z Fury Swipes na Feral Aggression (mniej RNG, większy finisher) lub Thick Hide (bardziej defensywny build). Pozostałe punkty można wydać m.in. w Perseverance (obrona przeciwko czarom) lub Primal Madness (jeśli lubimy szybko zniszczyć przeciwnika większą ilością ataków).
Gra PvP:
Tips & tricks:
Przydatne macro (pisane z pamięci):
- Powershifting:
/cast [stance:1] !Bear Form;[stance:2] !Travel Form; [stance:3] !Cat Form; [stance: 4] !Aquatic Form
Najważniejsze statystyki:
1. Agility - zwiększa DPS i generację combo points (krytyki)
2. Resilience - dłużej pożyjemy
3. Mastery - zwiększa DPS z dwóch najważniejszych źródeł (Rip + Rake to około 40-50% DPSu, w PvP może nawet więcej)
4. Crit - nieco zwiększa DPS i szybkość generowania combo points
5. Haste - przyspiesza regenerację energii (pierwszy kandydat do reforge)
6. Hit rating - wystarcza 4%
7. Spell penetration - żeby Cyclone/Roots/Hibernate nie trafiły na Resist (minimum 65 - Mark of the Wild)
Edit: Skreślone rzeczy nieaktualne od patch 4.0.6
Ostatnio edytowany przez ukasz123 (2011-02-10 12:02:10)
Offline
Pełnoprawny członek gangu
Znalazłem niesamowity (nie potrafiłbym nic dodać, a sam dowiedziałem się kilku rzeczy) podręcznik początkującego Drzewka. Niestety, w języku angielskim.
Offline