Kaishaku

Strona domowa klanu Kaishaku


#1 2011-01-24 14:04:23

 ukasz123

Pełnoprawny członek gangu

Zarejestrowany: 2010-12-03
Posty: 154

Druid

Feral

Ogólny opis:
Definicja: druid, który wybrał specjalizowanie się w talentach z drzewka Feral Combat
Feral druidzi są najbardziej zezwierzęceni ze wszystkich druidów. Zdarza im się zapomnieć, jaką broń noszą i jak wygląda ich pancerz w ludzkiej formie. W walce wykorzystują pazury i kły, podczas gdy inne klasy używają przedmiotów tnących, kłujących i tłuczących. Posiadają umiejętności warriorów i łotrzyków jednocześnie. Najszybciej poruszające się postacie w grze.

PvE:
Druidzi w PvE mogą pełnić dwie role: tanka i melee DPSa. Wybór specjalizacji daje od razu bonus do obu ról, a wiele talentów jest wspólnych dla obu buildów Dlatego Feral-tank może być bardzo dobrym DPSem nawet w tankerskim sprzęcie, z drugiej strony Feral-DPS raczej nie jest najpotężniejszym tankiem.

Cat (feral-dps)
Pozostają 4 punkty do rozdzielenia według własnego uznania. W powyższym buildzie opcjonalne są talenty na pierwszym poziomie oraz Brutal Impact (aczkolwiek ten ostatni zmniejsza cooldown na druidzkim interrupt, co może być przydatne w walce przeciwko spellcasterom).

Rotacja:
Druidzi nie mają ustalonej rotacji, dużo zależy od RNG (Random Number Generator). Natomiast istnieje lista priorytetów:
1. Utrzymać debuff z Mangle (jeśli nie ma tanka ferala albo innej klasy dającej buff do bleed)
2. Utrzymać bleed z Rip z 5 punktów (uwaga: 5 - mniej się nie opłaca)
3. Utrzymać bleed z Rake.
4. Utrzymać buff Savage Roar.
5. Generować combo points przy pomocy Shred (Mangle, jeśli nie da się ustawić za celem).
6. Nadmiar combo points zużywać na Ferocious Bite (od 25% bossa - zajmuje pierwsze miejsce na liście).

Warto używać Tiger's Fury na każdym cooldownie (buff do obrażeń + 60 punktów energii), dodatkowo najlepiej tuż przed finisherem. Berserk używamy wtedy, gdy mamy maksimum energii i nie ma potrzeby używania Rip lub Rake w najbliższym czasie.
Feral Charge (Cat) daje darmowy atak Ravage - walkę z bossem warto zacząć od sekwencji Feral Charge (Cat) -> Pounce (stun nieważny, ale daje bleed i pozwala na start regeneracji energii) -> Ravage (niemal 100% szans na krytyk z talentu) -> Mangle ->
a. (5 punktów combo - krytyk na Mangle się trafił) (Tiger's Fury) Rip -> Rake
b. (4 punkty combo) Rake -> (Tiger's Fury) Rip
c. (3 punkty combo - jakaś tragedia) - Rake -> (Tiger's Fury) Shred -> Rip
Dzięki tej sekwencji Rip wskakuje bardzo szybko i dostaje buff z Mangle (i Tiger's Fury).

Bear (feral-tank)
Moim zdaniem build zawierający wszystkie istotne talenty tanka (+ kilka fillerów).

Do generacji agro (1 cel) stosuje się:
1. Mangle tak często, jak się da.
2. Maul, gdy jest sporo rage.
3. Utrzymanie buffu z Pulverize
4. Lacerate (do 3 stack i zostawiamy).

Do generacji agro (wiele celów) stosuje się:
1. Trash
2. Swipe
3. Mangle
4. Maul

Dodatkowo warto utrzymywać Demoralizing Roar na mobach.
Berserk wykorzystuje się, do szybkiej generacji agro na wielu mobach, ale powoduje bardzo szybki spadek poziomu rage.

Cooldowny defensywne:


  • Barkskin - 12 sekund redukcji obrażeń o 20% dostępny co minutę (cooldown jest na tyle krótki, że warto używać nawet na początku każdej walki).

  • Frenzied Regeneration - 20 sekund self-healing (3% życia co sekundę) oraz zwiększenie maksymalnej ilości HP o 30%, dodatkowo poziom HP zwiększa się do 30% HP, jeśli było poniżej - 3 minutowy cooldown na pseudo Lay of Hands, po użyciu rage spada na łeb na szyję, warto zaprzestać używania Maul i Mangle w tym czasie (w zasadzie tylko auto-atak).

  • Survival Instinct - 12 sekundowa redukcja obrażeń o 50% co 3 minuty - druidzki Shield Wall, używany w sytuacjach krytycznych.

Warto jeszcze wspomnieć o dwóch istotnych narzędziach dla tanka:
Growl - skill ustawiający druida na szczycie listy threat moba (Taunt)
Challenging Roar - zmusza pobliskie moby do atakowania druida przez 6 sekund (tyle jest czasu na zdobycie na nich agro - Berserk + Mangle spam).


--analiza pod wzgledem efektywnosci połączeń rasa-klasa

Tank - tauren (+10% HP)
DPS - troll (haste cooldown)

--sposób gry w czasie levelowania
Praktycznie całą grę spędza się w formie kota lecząc się Healing Touch (jeśli instant-cast z finishera) albo Rejuvenation + Lifebloom. Questy grupowe można rozpocząć w formie kota i nabić Rip i zmienić formę na niedźwiedzia, by dobić moba. Innym pomysłem jest użycie Nature's Grasp i odbiegnięcie od mobów w celu wyleczenia się.

--istotne staty
Tank: Agility > Expertise (do soft-cap - 6%(?)) > Dodge > Crit  > Mastery = Hit >> Haste
DPS: Agility > Mastery > Crit > Haste = Hit >> Expertise

--polecane addony, przydatne keybindy
Addony: Wszystko, co pozwala na monitorowanie debuffów na przeciwniku.

Ostatnio edytowany przez ukasz123 (2011-01-24 17:17:55)

Offline

 

#2 2011-01-24 17:17:06

 ukasz123

Pełnoprawny członek gangu

Zarejestrowany: 2010-12-03
Posty: 154

Re: Druid

PvP

W Cataclysm-ie feral-druid okazał się być jedną z najgroźniejszych klas w PvP - potężne obrażenia z DoTów, których nie można w żaden sposób zdjąć (chyba że bańką/Ice Block-iem/zdolnością krasnoludzką), niezwykła mobilność, fear break i immunity, stealth, instant CC, kick i szarża stanowią o potędzę tej klasy w PvP. Jeśli frost-mag niszczył wszystkie inne klasy, to druid jest niszczycielem magów.

Podstawowy build Cat-PvP
Można przenieść punkty z Fury Swipes na Feral Aggression (mniej RNG, większy finisher) lub Thick Hide (bardziej defensywny build). Pozostałe punkty można wydać m.in. w Perseverance (obrona przeciwko czarom) lub Primal Madness (jeśli lubimy szybko zniszczyć przeciwnika większą ilością ataków).

Gra PvP:


  • CC:

    • Cat Form - Pounce (stun, wymaga Prowl), Maim (stun, wymaga combo points), Mangle/Shred (disease, spowalnia), Feral Charge (Cat) (daze, spowalnia), Skull Bash (Cat) (interrupt)

    • Bear Form - Charge (Bear) (zatrzymuje, root), Bash (stun), Mangle (disease, spowalnia), Skull Bash (Bear) (interrupt)

    • wszystkie formy - Nature's Grasp (efekt Entangling Roots na atakującego druida w melee), Entangling roots (zatrzymuje, root, z glyphem bez czasu rzucania), Cyclone (efekt banish przez 6 sekund), Hibernate - (uśpienie, działa na feral-druidów i pety hunterów)


  • anty-CC:

    • Berserk - anty-Fear
    • Powershifting (zmiana formy) - efekty spowalniające i zatrzymujące


  • DPS: Berserk, Tiger's Fury, Rip (5 punktów), Rake, Shred, Mangle

  • Defensywne cooldowny (jak w rozdziale dla tanka): Barkskin (można używać również w CC (np. stun itp.)), Survival Instinct, Feral regeneration (tylko w formie niedźwiedzia)

  • dobijanie wroga: (Tiger's Fury +) Ferocious Bite

    Tips & tricks:


    • Prowl - pozwala na ucieczkę, dotarcie na tyły, zasadzkę i różne inne przyjemności.

    • Na wszystko (prócz magów) rozpoczyna się następująco: Feral Charge (Cat) -> Pounce -> Ravage (zwykle krytyk) -> Mangle -> (tu przeciwnik wychodzi ze stuna, a my mamy co najmniej 4 combo points) -> Rake i finisher (Rip/Maim) lub od razu Maim (chociaż traci się całą sekundę stunu). Jeśli braknie energii, to Tiger's Fury. W Maim i przez resztę walki staramy się atakować przy pomocy Shred. Instant cast (z Predatory Strikes) można wykorzystać na Cyclone na końcu Maim (w duelu: można podleczyć się i zregenerować energię), albo na CC na healerze (np. na arenach).

    • Sekwencja otwarcia na magów: Prowl -> Pounce (w tej chwili mag, jeśli ma instynkt samozachowawczy rzuci Blink) -> Feral Charge (Cat) -> Ravage (tu mag zwykle rzuca Frost Novą) -> Reshift do Cat Form -> Mangle -> (ok. 4-5 combo points) (Rake ->) Maim -> (czasem w tym momencie będzie Ice Block - można uciec za przeszkodę i spróbować restealth) dps, dps, dps -> Cyclone (jeśli jeszcze sporo zostało, a trzeba się już leczyć). Z Deep Freeze wychodzi się Trinketem, a ze wszystkiego innego powershiftingiem. Mag nie powinien mieć szansy na rzucenie frostbolta (Skull Bash) (ta reguła dotyczy też innych spell-casterów z czarami z czasem rzucania).

    • Nic tak nie zirytuje feral-druida przeciwnika, jak rzucenie na niego Hibernate. Niestety, nie można w tym przypadku używać na nim DoTów (efektów bleed).

    • Feral Charge można użyć będąc w powietrzu - można dzięki temu "wskakiwać" na wyższe poziomy gruntu np. niższy balkon w bazie w WSG, Twin Peaks, na most w Blade Edge Arena, czy wyższy poziom w Dalaran Sewers - trzeba podskoczyć i zanim się spadnie na grunt użyć tego ataku.

    • Biegnąc z flagą można zaszarżować na przeciwnika będącego od strony docelowej bazy, zestunować go (Bash) i biec dalej.

      Przydatne macro (pisane z pamięci):


      • Powershifting:

        /cast [stance:1] !Bear Form;[stance:2] !Travel Form; [stance:3] !Cat Form; [stance: 4] !Aquatic Form


        Najważniejsze statystyki:
        1. Agility - zwiększa DPS i generację combo points (krytyki)
        2. Resilience - dłużej pożyjemy
        3. Mastery - zwiększa DPS z dwóch najważniejszych źródeł (Rip + Rake to około 40-50% DPSu, w PvP może nawet więcej)
        4. Crit - nieco zwiększa DPS i szybkość generowania combo points
        5. Haste - przyspiesza regenerację energii (pierwszy kandydat do reforge)
        6. Hit rating - wystarcza 4%
        7. Spell penetration - żeby Cyclone/Roots/Hibernate nie trafiły na Resist (minimum 65 - Mark of the Wild)

        Edit: Skreślone rzeczy nieaktualne od patch 4.0.6

        Ostatnio edytowany przez ukasz123 (2011-02-10 12:02:10)

        Offline

         

        #3 2011-02-09 11:32:23

         ukasz123

        Pełnoprawny członek gangu

        Zarejestrowany: 2010-12-03
        Posty: 154

        Re: Druid

        Znalazłem niesamowity (nie potrafiłbym nic dodać, a sam dowiedziałem się kilku rzeczy) podręcznik początkującego Drzewka. Niestety, w języku angielskim.

        Offline

         

        Stopka forum

        RSS
        Powered by PunBB
        © Copyright 2002–2008 PunBB
        Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


        Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
        Producent szamb betonowych Kompleksowe studio przegrywania kaset vhs,minidv,hi8 Ciechocinek spa pakiety